Varumärkespaketet

Varumärken är idag ansedda som den enskilt mest värdefulla tillgången för företag och andra organisationer.

Att inte skydda värdet i varumärket kommer med ett flertal risker, bara för att nämna några exempel:

  • Andra aktörer kan utan hinder använda eller registrera ett identiskt eller liknande varumärke. Detta kan leda till förvirring bland konsumenter och underminera er företagsidentitet.
  • Ni går förlorade om er organisations mest värdefulla tillgång. Om ni inte skyddar det förlorar det sin unika distinktion – vilket i förlängning gör det svårt att skilja sig från konkurrenter!
  • Ni har ingen möjlighet att styra eller kontrollera hur varumärket används eller representeras i olika sammanhang.
  • Bortkastad investerad tid, kostnad och arbete på att bygga upp en stark identitet om vem som helst kan dra nytta av er goodwill och erkännande.
  • Om ni planerar att sälja företaget eller organisationen eller licensiera ut varumärket till andra är detta i princip helt omöjligt om varumärket inte är ordentligt skyddat.

För att eliminera riskerna med att inte skydda ert varumärke erbjuder Mod Advokater er ett varumärkespaket för att ge just ER de bästa förutsättningarna för att få ett sådant starkt varumärkesskydd som möjligt.

Genom att besvara ett antal enkla frågor (se formulär nedan) kan ni komma i kontakt med oss och få en juridisk bedömning av ert varumärke och hur ni rekommenderas gå vidare för att få ett sådant bra skydd som möjligt.

Formulär

Genom att fylla i detta formulär kommer du i kontakt med en rådgivare på Mod Advokater som kommer att föreslå en tid för en 30 minuters kostnadsfri genomgång. Genomgången omfattar en nulägesbild och råd framåt.

Vilken typ av varumärke använder ni i er verksamhet?

Fyll i de alternativ som är tillämpliga, det kan vara fler än ett. *

Vart använder ni varumärket/varumärkena?

Ange här i vilka territorier eller länder ni använder era varumärken. Om ni planerar för att börja använda varumärket eller något av era varumärken i fler territorier/länder än nuvarande, kryssa i dessa också.

Kommer ni att expandera inom de närmsta 3-5 åren?